Oblasti



Časté dotazy ohledně programu Crypta 2

Datum aktualizace stránky: 07.03.2025

 Změny v nové verzi Crypty 2.6.0
  • velikost veřejného klíče certifikátu byla zvýšena z 2048 na 4096 bitů z důvodu vyšší bezpečnosti šifrovacích certifikátů
  • logovací knihovna log4j byla aktualizována z verze 1 na verzi 2

D:
Upozorňuje Crypta na blížící se vypršení mého certifikátu?
O:
Ano, program Crypta upozorňuje na blížící se vypršení certifikátu uživatele 20 dní před ukončením platnosti certifikátu. Navíc certifikační autorita zasílá informační e-mail 20 a případně 7 dní před ukočením platnosti certifikátu.


D:
Co je to Smlouva o poskytování certifikačních služeb?
O:
Smlouva o poskytování certifikačních služeb se uzavírá mezi zákazníkem a certifikační autoritou PostSignum. Prosíme, nezaměňovat se smlouvou k úlohám SIPO, PKA, PKB nebo BD. Jedná se o speciální smlouvu na certifikační služby. Tato smlouva má číslo vždy ve tvaru XXXXXX-XXXXXX. Pro vydání certifikátu pro Cryptu je tedy nutné mít uzavřenou smlouvu s danou úlohou (SIPO, PKA, PKB, BD) a smlouvu o poskytování certifikačních služeb s certifikační autoritou PostSignum.

D:
Musím si pro nový certifikát zajít osobně na poštu?
O:
Ano, návštěva pošty je nutná. Na poště je potřeba předat patřičné podklady a pokud nemáte, tak také uzavřít smlouvu o poskytování certifikačních služeb.


D:
Od kdy mi budou zasílány šifrované výstupy?
O:
Nejdříve následující den po vydání certifikátu.

D:
Je možné pro správu certifikátu pro Cryptu využít Zákaznický portál?
O:
Nikoliv. Při zadávání údajů o certifikátu do systému certifikační autority je nutné ověřit číslo zákazníka (podavatele), které je uvedeno v certifikátu, dle příslušných podkladů.

D:
Šifrování pro mě zajišťuje pověřený správce, kdo si musí uzavřít smlouvu o poskytování certifikačních služeb?
O:
Smlouvu o poskytování certifikačních služeb musí mít uzavřen ten subjekt, kterému bude vystaven certifikát. Pokud si o certifikáty vždy žádal váš správce, tak smlouvu i certifikát si bude zařizovat on.

D:
Jak zkopírovat uživatelský profil do jiné Crypty?
O:
Uživatelský profil se nachází v adresáři Crypty (standardně c:\CryptaV2\) v adresáři \_data\keys\. Soubor má název název profilu.profile. Tento soubor lze jednoduše zkopírovat do jiného adresáře s nainstalovanou Cryptou. Po novém spuštění Crypty se lze na tento profil normálně přihlásit.

D:
Zapomněl jsem heslo do profilu, co mám dělat?
O:
Heslo nelze bohužel nikterak zjistit. Pokud skutečně nemůžete na heslo přijít, je nutné vytvořit si jiný profil a požádat o nový certifikát.

D:
Nefunguje šifrování a dešifrování v CryptaCmd, ale v grafické aplikaci normálně funguje.
O:
CryptaCmd narozdíl od grafické aplikace potřebuje ke své práci aktuální seznam znepatněných certifikátů, takže je nutné minimálně 1x za den pomocí CryptaCmd toto CRL stáhnout.
Příkaz na stažení CRL je: cryptacmd ln crl

D:
Crypta vytváří pouze soubory s příponou ENC, jak mám vytvořit příponu VDS?
O:
Do okna s názvem zašifrovaného souboru zapište za název souboru rovnou i příponu, např. soubor.vds. Od verze 2.3.0 lze při šifrování vybrat přímo typ VDS v Cryptě.

D:
Mám problém s komunikací programu do internetu, jaké program používá porty pro komunikaci?
O:
Jedná se o standardní port 80 a šifrovaná komunikace https probíhá na standardním portu 443.

D:
Jak provozovat aplikaci Crypta 2 síťově?
O:
Crypta 2 není primárně určena k síťové instalaci.

Zpět na hlavní stránku

© Česká pošta | Důvěryhodný seznam EU | Mapa Stránek | Prohlášení o přístupnosti | Zákaznická podpora  | RSS