Nápověda
Chci vědět více o...
- Kvalifikovaných prostředcích
- Ověření svých údajů
- Poukázce
- Generování ID žádosti
- Isignum
- Návštěvě pobočky
- Instalaci certifikátu
- Časových razítkách
- Fakturách
- Blokace činnosti = zneplatnění certifikátu
- Jiné typy certifikátu
- Mám jiný dotaz
Kvalifikovaný prostředek
- Kvalifikovaný prostředek ve formě tokenu slouží jako zabezpečené úložiště určené pro Váš kvalifikovaný certifikát a je s ním pomocí vygenerování žádosti spojen. Poté, co jste zakoupili jeden z námi nabízených kvalifikovaných prostředků, je nutné jej personalizovat. Na zařízení, kde budete token používat, instalujte ovládací software k danému prostředku, který naleznete v odkazu ke každému z jednotlivých tokenů. Pokud jste již v minulosti využívali některý z prostředků, ujistěte se, že máte instalovanou poslední verzi ovládacího softwaru. Pro personalizaci tokenu postupujte dle příručky zveřejněné na stejném odkazu.
- Je možné využívat pouze kvalifikované prostředky, které jsou zveřejněny v naší nabídce na stránkách PostShopu České pošty nebo na stránce PostSignum. Kvalifikovaný prostředek a certifikát jsou svázány s využitím pouze jedním uživatelem. Není možné na prostředek umístit více certifikátů různých osob.
- Veškeré podrobnosti týkající se správy a práce s elektronickým občanským průkazem naleznete na stránkách https://info.eidentita.cz/
- Pro práci s občanským průkazem budete potřebovat čtečku karet. Nabídku čteček čipových karet naleznete na https://www.postshop.cz/cs/kategorie-produktu/cipove-karty-tokeny-a-ctecky/ctecky
- V části zadání Vaší e-mailové adresy se zobrazují informace, které evidujeme v souvislosti s členstvím ČKA. Uvedené údaje by měly odpovídat Vašim skutečným údajům totožnosti, členskému číslu přiděleném komorou a autorizaci v oboru. Pokud některý z uvedených údajů nesouhlasí, pro jejich opravu se obratte na ČKA.
- Pro vyplnění je v části ověření údajů požadováno zadání Vaší platné a používané e-mailové adresy. Prosím, ujistěte se, že dochází k zadání e-mailové adresy v korektním tvaru. Zvolená adresa bude bezprostředně souviset s vydáním Vašeho kvalifikovaného certifikátu, se kterou bude svázána. Pro účely certifikační autority PostSignum uvádějte vždy pouze jednu využívanou e-mailovou adresu (týká se i veškerých objednávek).
- Poté, co dokončíte objednávku poukázky s možností výběru pro vydání jednoletého nebo tříletého certifikátu, Vám na e-mail dorazí souhrn objednávky.
- Další pokyny obdržíte přímo v e-mailu.
- Po obdržení úhrady Vám zašleme na e-mail poukázku pro vydání certifikátu.
- Poukázku je možné využít pouze pro jednorázové vydání osobního kvalifikovaného certifikátu se zvolenou platností, tj. pokud jste zakoupili poukázku pro tříletý certifikát, je možné vydat pouze certifikát s tříletou platností, nikoliv certifikát na jeden rok. Zvolte tedy prosím variantu, která Vám bude vyhovovat již nákupem poukázky. Jedna poukázka slouží pro vydání jednoho certifikátu.
- Na záložce přehled jsou uvedeny základní informace o počtu načtených certifikátů a případné upozornění na koncící platnost některého z certifikátů.
- Záložka obsahuje přehled všech nalezených certifikátů (operační systém USB token ...)
- Záložka obsahuje přehled certifikátů uložených v systémovém úložišti Windows
- Záložka obsahuje přehled certifikátů uložených na USB tokenu nebo eOP.
- Záložka upozornění je zobrazena pouze pokud existuje nějaké upozornění, např. na končící platnost certifikátu.
- ID žádosti: BPxxxxxxxxxx (není nutné tisknout)
- Poukázka: musí být předloženo číslo poukázky (není nutné tisknout)
- Průkaz totožnosti: Občanský průkaz pro ověření totožnosti
- Po návštěvě pobočky a úspěšném vydání pracovníkem České pošty, Vám na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v rámci zadání e-mailové adresy, dorazí informace o vydání certifikátu.
- Po obdržení informace o vydání otevřete aplikaci iSignum.
- Ujistěte se, že máte v pc vložen Váš kvalifikovaný prostředek, na který jste generovali žádost o certifikát.
- V aplikaci iSignum přejděte na záložku Vašeho kvalifikovaného prostředku a klikněte na tlačítko Stažení certifikátu.
- Stiskněte tlačítko Zkontrolovat vydané certifikáty.
- Po nalezení certifikátu stiskněte tlačítko Stáhnout protokol o vydání certifikátu.
- Zkontrolujte údaje v protokolu a uložte si jej.
- Potvrďte přijetí certifikátu a zadejte PIN ke kvalifikovanému prostředku.
- Hotovo, import certifikátu proběhl úspěšně.
- Obecné dotazy a nejasnosti při vyplňování příslušných formulářů zasílejte na e-mail: info@cpost.cz.
- Dotazy technického charakteru (vygenerování klíčů a žádosti o certifikát, import certifikátu a klíčů do nejpoužívanějších aplikací) zasílejte na e-mail: helpdesk-ca@cpost.cz
eObčanka
Ověření údajů
Poukázka
Generování ID žádosti
Generování žádosti o certifikát probíhá přes aplikaci iSignum.Po spuštění aplikace jsou zobrazeny dostupné záložky s umístěním certifikátů. Počet záložek se mění v závislostni s nalezeným úložištěm certifikátů (např. vložený USB token). Pro pohyb mezi skrytými záložkami slouží tlačítka se šipkami.
Přehled:Na všech záložkách lze přehled certifikátů třídit dle sloupců, kliknutím levého tlačítka myši na popisek sloupce.. Dvojklikem levým tlačítkem myši nebo označením a stiskem tlačítka detail v přehledu vypsaných certifikátů zobrazíte detail o dané položce.
Návštěva pobočky
Před tím, než vyrazíte na pobočku České pošty se službou CzechPOINT se ujistěte, že s sebou máte následující pro vydání Vašeho certifikátu:
Instalace certifikátu
Časová razítka
Po zadání objednávky vybraného balíčku časových razítek Vám na e-mailovou adresu dorazí informace o objednávce balíčku časových razítek. Klikněte na odkaz v úvodu zprávy pro aktivaci a nastavte si údaje pro přihlášení k Vašemu balíčku. Veškeré informace pro nastavení jsou uvedeny po přihlášení k balíčku na Zákaznickém portále nebo v návodu.
Po přijetí úhrady obdržíte zprávu, še došlo ke zpřístupnění objednaných časových razítek. Veškeré informace pro nastavení jsou uvedeny po přihlášení k balíčku.
Technické řešení TSA naleznete v dokumentaci o Poskytování časových razítek.
Faktura
Faktura je vystavována za objednávku kvalifikovaného prostředku a je odesílána na adresu. V ostatních případech obdržíte zjednodušený daňový doklad za každou objednávku zvlášť, není možné vytvořit souhrnnou fakturu. V rámci objednávek obdržíte zjednodušený daňový doklad po uskutečnění platby na e-mail. Jiný typ daňového dokladu není možné vystavit.
Blokace činnosti = zneplatnění certifikátu
V případě, že je provedena blokace Vašeho členství u ČKA, dochází k automatickému zneplatnění Vašeho certifikátu a není dále možné jej využívat. Zneplatnění certifikátu neboli revokace znamená, že došlo k trvalému ukončení certifikátu. Tato operace je nevratná a v případě obnovení činnosti v budoucnosti je opět nutné požádat si o vydání nového certifikátu.
Certifikát může být také zneplatněn v případě, že dojde ke změnám ve jméně, titulech či rozšíření autorizace. V rámci aktualizace údajů správcem ČKA, by Vám byl zaslán e-mail s upozorněním, že ze jmenovaných důvodů bude certifikát zneplatněn.
Jiné typy certifikátů
Certifikační autorita PostSignum vydává různé typy certifikátu s rozličným účelem použití. Pokud byste požadovali vydání jiného typu certifikátu, je nezbytné si pro tyto účely uzavřít samostatnou smlouvu. Pod organizací ČKA je vydáván pouze kvalifikovaný osobní certifikát = elektronický kvalifikovaný podpis.
Mám jiný dotaz
Nejčastější otázky a odpovědi týkající se certifikátů, návodů a novinek z prostředí slušeb certifikační autority Postsignum naleznete na našich webových stránkách v sekci Příručky a návody nebo Často kladené dotazy (FAQ).Zákaznická podpora
Zákaznická podpora je připravena řešit vaše dotazy týkající se služeb PostSignum. Je koncipována jako dvouúrovňová:Zákaznická linka je zpoplatněna, provozní doba zákaznické linky a další informace.